Duyurular

Diğer Diller İçin Çeviriciyi Kullanın

Translate

12 Temmuz 2016 Salı

Soda Neymiş Meğer

Soda neymiş de biz bilmiyormuşuz




Çocukluğumdan,gençlik yıllarımdan beri deniz kenarında çay içmeye bayılırım.Şimdilerde ise İzmirde deniz kenarında çay içmek ise bir hayal.Denize sıfır,dalgaların görüntü ve sesiyle çay içebilecek yerler bir elin parmakları kadar az.Hele güneşin batışını buralarda içeceğini yudumlayarak izlemek harika bir zaman.

Geçenlerde böyle bir yerde çay içmeyi çok özledim serzenişinde bulundum.Kayinbraderim sen iste hemen gidelim diyerek ayaklandı.Nereye gidebilirdik.Bize en yakın Sahil evlerinde İnci Büfe denen yıllarca gittiğimiz o nadir yere gidelim dedik.

Sıcağı sıcağına hemen gittik.Hala deniz kıyısında çay içebileceğimiz nadide bir yerdi.Güzel bir masaya kurulduk.Ben çok özlediğim kıyıda çay içebilecektim.Çayım geldi.Eşim soda,Kayınçonun eşi ise Çörçil denen bir içecek söyledi.Biz de merak ettik neymiş bu diye.Soda,limon,tuzdan oluşan bir içecekmiş.Neyse kültürümüz arttı.Çok güzel bir zaman geçirdik.Çok mutlu olmuştum.Bir çay daha ve güzel bir sohbet.Ruhum dinlendi,içim ferahladı.

Eşim ödemeyi yaptı.Bizde arabaya doğru yöneldik.Eşim hesapta bir hata oldu galiba.Kafamızda bir hesap yaptık.Evet hesapta bir gariplik vardı.Geri dönüp hesapta bir yanlışlık oldu galiba.Kasadaki genç kızımız masayı, içtiklerimizi kontrol etti.içtiklerimiz doğruydu.Ücret doğrumu?Evet bir yanlışlık yok...
Allah Allah.
Çay ne kadar.1,5Tl
Soda ne kadar.3,5Tl Oha.Soda 3,5 Tl haaa.
Çörçil denilen şey ne kadar.7,5Tl...
Çörçil dediğini de soda ve limon değilmi kardeşim.Soda kaç liralık şey ki.

1 liralık soda 3,5 lira Adını yabancı koyduğumuz  sodalı limon ise 7,5 lira....

Vay memleketim vay....Ne hale gelmişiz.Yıllarca gittiğim ve çok sevdiğim bu Sahil evlerindeki İnci Büfeden işte böyle bir kazık yemiştik.Yazıklar olsun oranın işletmesine.YAZIKLAR OLSUN...
bunlara göz yuman yöneticilerimize.

SODA NEYMİŞ MEĞER.Bazen 50 kuruş,bazen de 7,5 lira olabiliyormuş.

Hayal kırıklığı ile güzel başlayan günüme çok üzülmüştüm.Bu nasıl bir zihniyet.Demek ki bu mekana gittiğimizde sadece Çay içeceğiz.Adı yabancı olan içecek ve yiyeceklerden kesinlikle almayacağız.
Dahada akıllanıp önce fiyatını soracağız.Yoksa insanı ayakta Si....ler....




0 yorum:

Yorum Gönder