Duyurular

Diğer Diller İçin Çeviriciyi Kullanın

Translate

24 Temmuz 2014 Perşembe

Babalar çocuklarından para isteyemez..



Gerçek bir anı...

Hepimiz gezeceğiz,tam gençlik yıllarımız..Kardeşim ve abim çalıştıklarından hafta sonu paraları oluyordu.Hatta bana sık sık harçlık da veriyorlardı.Hepimiz aynı boyda olduğumuzdan ,önce kalkan en iyi giysileri ve ayakkabıyı giyer gezmeye kaçardı..Sonra kalkanlar ne bulursa onu..

Üniversite yıllarındayım.(82 veya 83)..Sabah on gibi..Kahvaltıdan kalmıştık.Günlerden pazar saat on gibi...Hepimiz bir yerlere gideceğiz..

Abim..  yoklama çekmeye başladı..
-Baba bana şu kadar lazım..Bir şeyler alacağım..
 Bunu duyan kardeşim,
-Bana da şu kadar lazım..
-Ben de bir şeyler alacağım...
-Ben de kız arkadaşımla buluşacağım..Ben de biraz daha istiyorum.Yetmeyebilir.

Biz o kadar dalmışız ki...
Babam duvara yaslandığı yerden..Sırtını duvara dayayarak yavaş yavaş aşağı kayarak ,çömelik pozisyonda dizlerin tutarak başını öne eğdi...Gözlerinden yaşlar dökülmeye başladı....
Büyük bir sessizlik ve şaşkınlık oluştu bizlerde..Şaşırdık..
Babamı biz ilk defa ağlarken görmüştük..Neler oluyordu anlamaya çalışıyorduk..
Babam yarım başını kaldırarak ve yere bakarak,göz yaşları içinde.
..Boğuk ve kısık bir sesle...
-Hiç sordunuz mu babanızın parası var mı diye?
-Günlerdir cay parası bile olmadığından kahveye bile gidemiyorum...

Biz donup kalmıştık..Hiç babaların parası olmaz mı?Yıllardır hep istiyorduk o da kırmayıp her seferinde veriyordu.Babam için kriz yıllarıydı.Bayağı zamandır iş yoktu.Bunu hiç belli etmeyip sıkıntılarına içi gömmüştü...

Şaşkınlığımız biraz geçince ..Toparlandık.Hepimizin cebinde parası vardı.Hemen üçümüz elimizde olanları toparlayıp masanın üstüne sessizce bıraktık.Oradan ayrıldık...
Artık her seferinde Babacığım harçlığın var mı?Babacığım paran var mı,durumun nasıl?Varsa şu kadar lazım.
Dikkatlice soruyorduk..O günden sonra da babamın para istediğini,ihtiyacı olduğunu da hiç duymadık...
Babamın gözünde son bir kere daha yaş gördüm.Hastanede yoğun bakımda son görüşmemizde ayrılırken onu öptüm..Konuşamadığı için sağlıcakla kal derken,bana el salladı ve gözlerinden iki damla yaş yanaklarından süzüldü..Meğer vedalaşıyormuş...
Allah Rahmet Eylesin..

Büyüklerimiz de sıkıntıda olabilir.Anne babalar,büyükler çocuklarından para isteyemezler.Siz de sakın istetmeyin.Sık sık bir ihtiyaçları olup olmadığını yoklayın..Hep bana hep bana demeyin..


0 yorum:

Yorum Gönder