Duyurular

Diğer Diller İçin Çeviriciyi Kullanın

Translate

15 Temmuz 2013 Pazartesi

Üç Ortaklı Araba



Üç ortaklı araba alınır mı demeyin.Bazen zorunluluklar insana neler yaptırır.

(Bu bir gerçek hikayedir.)

Tek başımıza araba alamıyorduk.Şimdiki gibi bankalar kredi bile vermiyordu.Paranı biriktirip alabiliyordun. Sene 93 de kendi başımıza araba alamadığımızdan,bulunduğumuz yerde de araç zorunluluğundan böyle bir düşünceye vardık.
  Bizler çalıştığımız için  perşembe günleri ilçede pazara gidecek ve hafta sonları da gezmeye gidecektik.Diğer boş günlerde aracı işsiz olan hizmetlimizin eşi kullanacaktı.Gerekirse iş yapıp kendisi para kazanacaktı.

  Ben 4 arkadaşım 4 ve işsiz olan ortağımız da 5 bin lira vererek Renauld Steyşın bir araç satın aldık.İlçedeki benzinciyi de  tanıyorduk.Benzini veresiye alıp aydan aya toplu verecektik.Aracı aldık ilk ay çok güzeldi,İlk defa bir arabamız olmuştu.İlçeye pazara,parka hatta ile gezmeye gidiyorduk.Diğer ortakta arabayı çalıştırıp para kazanıyordu.
  İkinci ay benzin parası geldiğinde işsiz olan ve çoğunlukla araba onda kalan ortak benzin parasını vermem.Siz maaşlısınız vb gibi şeyler söylemeye başladı.

Neyse bir gün ben ve işsiz diğer ortak ve on kişi kadar toplandık çay içiyorduk.Laf döndü dolaştı bizim araba işine geldi.Ben de diğer ortağa sen ortaklığa uymuyorsun,arabanın anahtarını teslim et dediğimde.Diğer ortak ben 5 bin lira verdim sizler ise 4 bin lira verdiniz.O yüzden araba bende kalacak dedi.Anahtarı vermedi.Oradakilere sordum.Ya arkadaşlar siz ne diyorsunuz.Orada bulunan diğer ortağın hemşehrileri olduklarından;Hemşehrimiz haklı o 5 bin verdiği için araba onda kalmalı dediler.Tek tek hepsine sorarak onaylattım.
   Ben evde bir şey unuttuğumu bahane ettim. Çayı tazeleyin ben hemen geliyorum diyerek bizim ortağa uğradım.Olayı anlattım,Anlaştık ve oda benimle geldi.Çayları içerken Arkadaşlar bizim hoca hisselerini bana devretti ben ona 4 bin lira verdim.Artık benim hissem 8 bin anahtarı vermek istemeyen ortağın 5 bin liralık hissesi var.Şimdi benim hissem daha çok.Arabanın anahtarını istiyorum dedim.
  Oradakilerin hepsi şaşırdı.Biraz önce hissesi fazla diye anahtarın işsiz ortakta kalması gerektiğini onaylayan  arkadaşlara sordum.Şimdi anahtar kimde olmalı?İstemeye istemeye hoca haklı anahtarı vermelisin dediler.Anahtarı aldım.
  Bundan sonra araba satılıncaya kadar kimse arabaya binmeyecek.Çok acil durumlarda kullanılmak üzere kapımın önüne çektim.
 Hemşehrim diye kötü ve yalancı birini korumaktan kötü bir şey olabilir m?Bu bizim çocuğumuz diye yanlışçıları korumak ne kadar kötü bir davranış.

   Arabayı satılığa çıkardık ama alan yok.Anlaşamadığımızı bildiklerinden yok parasına almaya çalışıyorlardı
Sonunda bizim kurumun şoförü abi ben bu arabayı alırım sizi de bu dertten kurtarırım ancak  9 bin liram var.Gel şu iki ortağın parasını vereyim seninkini de arabayı satınca vereyim dedi..Tamam benim için uygundur deyince diğer ortakların parasını verdi.15 gün içinde de benim paramı verdi.
   Abi siz hep araba alın ben satarım diyerek dalgasını geçti.Sordum ne kadar kar ettin diye 2 bin lira kar etmiş.Allah bereket versin.

  Böylece biz arabasız kaldık Şoförümüz kar yaptı.

Ortaklık güzel bir şey ama doğru insanları bulmak kaydıyla.İşin içine para girdimi renkler değişebiliyor.Anlaşmalar kesinlikle yazılı hale getirilmeli..

0 yorum:

Yorum Gönder