Duyurular

Diğer Diller İçin Çeviriciyi Kullanın

Translate

19 Temmuz 2013 Cuma

Yumurta büyüklüğünde Taşla Cam Kırabilirmisin?






Bir gün kahvede oturuyoruz.Sohbet sırasında can sıkıntısından bizim bakkala sordum.
Yumurta büyüklüğünde taşla şu camı kırabilirmisin?25 yaşları civarındaki atletik yapılı bakkal ne var canım.Çocuk oyuncağı tabi ki kırarım.
Ben kıramazsın,Var mısın iddaya.
Kıramazsam dükkanımı satarım.Burada eşşekler gibi anırırım.Kuarallar ne?
Cama en fazla bir metre yaklaşabilirsin.Elin kesinlikle cama değmeyecek.Camın parası ve takma işi bana ait.Üç defa deneme hakkın Var.
Biraz düşündü.Böyle basit birşey için iddaya girilirmi?
Hadi çayına olsun.Buradaki herkese çay olsun yeter.

Yalnız buradaki herkes de denemek istiyor.O zaman şu arkadaki cama taş atalım.Kazanamayan çayı ısmarlar.
Yalnızca ikimiz arka bahçeye geçtik.Bakkal ile ben biraz sonra geri döndük.Bakkal hemen çayları söyledi.Anlaştığımız gibi nasıl olduğunu söylemedi.
Yemin etti gerçekten üç defa denedim Kıramadım.
Diğer arkadaşlar kıramazsam şunu yaparım,bunu yaparım gibi öyle akla gelmez vaatlerde bulundular.Biz küçük şeyler için iddaya girdik.Sırayla iddaya girdiklerimiz ile arka bahçeye geçtik . Geri döndüğümüzde diğerleri şok oldular.Hepsi yemin ettiler ve kimseye söylemediler.Muzip muzip de güldüler.

Hepsi iddayı kaybettiklerini beyan ettiler.Ve sözlerini tutacaklarını şahitler önünde belirttiler.Bir hafta boyunca bu bahisle hep birlikte yedik içtik.

İşin aslına gelince.
Arka bahçeye geçtiğimizde hangi cama atacaksak o camın önüne bir metreye yakın bir mesafede beklemesini istedim.Yerden bir taş alıp avucuma gizledim.Taşın büyük olduğu hisini vererek.İki avucunu açtırdım ve avuçumu avucunun içene koyarak taşı bıraktım.Avucundaki taşı gören şaşırdı baktı baktı bu yumurta büyüklüğünde değil ki?
O kadar kuçük bir taştı ki,tutmak bile zordu. Bir bana bakıyor bir taşa ve itiraz ediyordu.
Ben ona dedim ki.iddaya girerken tavuk yumurtası büyüklüğünde taş demedim.Bu karınca yumurtası büyüklüğünde bir taş.
Hatasını anlamıştı.Üç kere bu taşı çama attırdım.Tabi ki cam kırılmadı.Gidince de taşı attığını ve kıramadığını yeminle söylettim.

Bu her bahse girdiğimiz arkadaşlarla tekrarlandı.Hepsi de bahsi kaybetti


Sonrasında Biz ne vaatlerde bulunmuştuk.Ya gerçekten bu söylediklerim şekilde iddaya girseydik batardık.

Harika bir şekilde sonrasında mutlu olmuşlardı Artık hepsi bu olayı biliyorlardı ve ortalıkta kendileri gibi bir sürü sazan vardı.

Sözün özü. Bilmeden araştırmadan her şeye dalmayın.SAZAN olursunuz. Hep kaybedersiniz.


0 yorum:

Yorum Gönder