Duyurular

Diğer Diller İçin Çeviriciyi Kullanın

Translate

5 Haziran 2015 Cuma

Zekanın Kimde Olduğu



Okullar yeni başlamıştı..Bir sürü köyünden kopup okula başlayan gözleri parlayan,bir o kadar da korkan minikler vardı aralarında..Birinci sınıfa başlıyorlardı..Çok heyecanlıydılar..Bambaşka bir ortamda mekanı,insanları tanımaya çalışıyorlardı..
Yöre fakir bir yöre olduğundan üstleri başları perişan,biraz da pis,aç,ailelerinden kopmuş,tutunacak bir şeyler arıyorlardı...
Yatılı bölge okulu onlar için 8 yıllık bir güvenceydi..Aç ve açıkta olmayacaklardı..Üstelik harçlıklarını da ailelerine göndereceklerdi.o soğuklarda üşümeyeceklerdi.
Neyse okullar açıldı..Bir sürü birinci sınıfa başlamış bu çocuklar,yemek yemeyi,banyo yapmayı,birlikte olmayı öğreniyorlardı...
Yeni başlayan ikizler üstleri kir pas içinde,sümükleri akar , ellerinin tersiyle siler ve üstlerine bulaştırırlardı..Bazen de altlarına kaçırır...ıslak ıslak gezerlerdi.Garip davranırlar,her yere uzun uzun bakarlar...Hep bir şeyler sorarlardı. Tekrar tekrar sorar bıktırırlardı..
Ben büyüklerin dersine girdiğim halde onlar benim dikkatimi çekmişti..Öğretmeninden de onlar hakkında bir sürü serzeniş duyuyorduk...
Ben de inceledim...Zeka özürlüydüler sanki.Algılama güçlüğü var gibiydi..Davranışları da bir garip...Normal değildiler yani...
Bir ayın sonunda...İkizlerin öğretmeni...benden rica etti...Bu çocuklar geri zekalı..bunlar okulda okuyamazlar...8 sene ben bunlarla ne yapacağım....
İlçeye indiklerinde aileleriyle görüş de okuldan alsınlar bunları....
Ben söyleyemeyeceğim...Bana adeta yalvardı...Lütfen görüş de bunları ailesi alsınlar bir an önce Bu çocuklara yazık burada....
İkna olmuştum...İlçeye indiğimizde ailesini çağırttığımız ikizler için görüşmeye gittim...Küçük bir ilçeydi...Kahvede karşıma yaşlı bir amca geldi...Selam verip yanıma oturdu...Kendini tanıttı..İkizlerin dedesiymiş....
Hocam bizi istemişsiniz....
Bak amca...sizin bu ikizlerde sorun var...Öğretmeni rica etti...Okula uyum sağlayamıyorlar,elimden geldiğince anlattım...Sonunda da bu çocuklar geri zekalı..Burada perişan olurlar...Sizin yanınızda daha mutlu olurlar..
Yaşlı amca anlattı....Hocam....bu çocuklar benim torunlarım...Anne babaları yok..Bizim durumumuzda çok kötü,Karınlarını dahi doyuramıyoruz...
Sizin orada sıcacıklar,karınları doyuyor,giysileri alınıyor.Bizde kalırsa bu çocuklar ölür gider...Ne olursa olsun biz onları alamayız...Gerçekten de hali perişan ve ağlayan bu dedeye acımıştım....Söylenecek bir şey kalmamıştı..
8 yıl bizimle olacaktı...Benden ayrıca rica etti ilgilenmemi,korumamı istedi...
Okula döndüğümde olayı öğretmenine anlattım...Çocuklar da okula devam ettiler....
İkizler bıkmadan sorulara devam ediyorlardı...Artık üstleri başları düzgün ve temizdi..Burunları da artık akmıyordu...Pırıl pırıl olmuşlardı... İkizlerden şikayetler azalmıştı...
Sene sonuna doğru...İkizler harikalar yaratır olmaya başladılar...Tiyatroda oynuyorlar,her türlü faaliyetler katılıyorlardı..
Öğretmeni bir gün yanıma geldi..Hocam çok utanıyorum...
Hayırdır...
Göndermeye çalıştığımız hani şu ikizler var ya...
E ne olmuş....
Onlar varya...
Sıkıla sıkıla
Üstün zekalılar...Harikalar...
Şok olmuştum...Hayatımda ilk defa biri için geri zekalı diye düşündüğüm ve okuldan alınmasını dedesine rica ettiğim için öyle utanmıştım ki...

Hemen dedesini okula çağırttım....Korka korka okula gelen dedesine müjdeyi ben verdim...Ve gerçekten çok ama çok üzgün olduğumu belirttim...
Gözün arkada kalmasın..
Korkuyla gelen dede sevinçten ağlamaya başladı..
Birlikte ikizleri görmeye gittik...Pırıl pırıldılar...Sevinç yumağı oldular..

Ben de hayatımda bir daha hiç bir çocuk için ön yargılı olmadım...Hayatımda yaptığım yanlışlardan birisi olarak hala vicdanımı sızlatır....

Üstün zekalı çocuklarda davranışlar farklı olabilir...Dikkatli olalım...Çabuk yargılamayalım...


0 yorum:

Yorum Gönder