Duyurular

Diğer Diller İçin Çeviriciyi Kullanın

Translate

17 Temmuz 2013 Çarşamba

Çocuğunuza Bebek Muamelesi






Yazın belediyenin düzenlediği yüzme kursundan bir olay anlatacağım.

8-10 Yaş gurubu yüzme kursuna başlıyoruz.Veliler çocuklarıyla birlikte neşeli ve heyecanlı bir şekilde bekliyorlar.Bizde 10 kişilik bir ekiple çocuklarımızı yaş ve kız erkek guruplarının dengeli bir şekilde dağıtımını yaptık.Kuralları ve neye dikkat etmelerini,nasıl davranılacağını anlattık ve mekanı tanıttık.

Büyükçe bir havuzumuz vardı.Aynı anda 4 gurupla çalışacaktık.Ekipler ve hazırlıklar yapıldı.Gurupları soyunma kabinlerinin önüne aldık.Çocuklar kabinlere girerek mayolarını giydiler,terliklerini ve bonelerini hazırladılar.

Bir kaç veli çocuklarını bir güzel giyindirdiler.Havlularını hazırladılar.Terliklerini giydirdiler,eşyalarını topladılar.Saçlarını okşayıp,öpüp koklaştılar.Ellerinden tutup havuz öncesi duşlarını aldırdılar.Ayaklar için klorlu küçük havuz kadar getirdiler.Daha içeri giremeyecekleri için havuz kenarındaki kafeteryaya geçtiler.
Bende hiç konuşmadan bu 5,6 veliyi izledim.Arkadaşlar guruplarını alıp genel kuralları anlatıp ısınma hareketlerine geçerken ,ben de bu velileri diğer velilerden ayırarak masama davet ettim.Çok sevinmişlerdi.

Bu arkadaşlara sordum siz biraz önce ne yaptınız.Cevap verdiler giydirdik,eşyalarını topladık,Heyecanlarını yatıştırdık.
Sordum  Burada sizce kaç çocuk var.40- 50 kadar dediler.
Sordum Kaçının anne babası çocuklarını giydirdi,eşyalarını topladı..
Bizler buradakiler.
Sordum yine ..Sizin çocuklarınız Kaç yaşında,buradakilerden küçük mü?
Hayır yaşıtlar.
Neden bu soruları sorduğumu anlayamamışlardı.

Anlattım. Aslında sizler çocuklarınıza bebek muamelesi yaptınız.Çocuklarınızı aşağıladınız.  Farkındamısınız? Bu kadar çocuğun içinde sizler çocuklarınıza benim çocuğum kendi başına giyinemez,eşyalarını toplayamaz dediniz.Diğer çocuklar sizinkinden farlı değil ki.

Bu aramızda kalsın.Bir daha ki seferde sakın böyle bir davranışta bulunmayın.Sizin çocuğunuzda diğer çocukların yaptıklarını rahatlıkla yapabilir.Bu konuştuklarımızı çocuklarınıza söylemeyin,aramızda kalsın.

Kursa başladığımızda bu çocukların her çalışmada ailelerine baktıklarını,onay aldıklarını gördüm.Ailelerine bakmaktan bizleri dinleyemiyor,dikkatleri dağılıyor.Ya yapamazsam,başaramazsam annem babam ne der gibi eziliyorlardı.

Bir kaç gün sonra bu velileri de uyardım.Kurs süresince havuzun kafeteryasına dahi girmelerini yasakladım.Gidin parka keyfinize bakın diyerek onları uğurladım.

Veliler gider gitmez çocuklar düzeldi.Kendine güvenleri geldi,arkadaş edindiler.Mutlu oldular.
Kurs sonunda marifetlerini tabi ki velilerine göstererek hep birlikte sevindiler.Nefis bir eğlenceyle,çoşkuyla kursu bitirdik.

Not:Hazır yüzmeden bahsederken,en zorlandığımız çocuklar sudan korkanlardı,Bu çocuklar zorla suya sokulmuş hatta bazıları suya atılmış.Sakın çocuklarınızı suya girmesi için zorlamayın.Bırakın deniz kenarında oynasın.Yavaş yavaş suya girecektir.Her çocuk suyu sever.






0 yorum:

Yorum Gönder