Duyurular

Diğer Diller İçin Çeviriciyi Kullanın

Translate

13 Kasım 2014 Perşembe

Bir Ev Parasını Zevk İçin Yaktım



Ben yaktım zevkim için bir sürü para....Bazılarınızda yakıyor...Yakacak bir sürü aday da var...
5 lirayı alıyorum,rulo yapıyorum ve yakıyorum.Sanki dünyalar benim oluyor..Ben bunu her gün yapıyorum...
Öyle garip bir zevk ki bu..Bunu yapmak için bahanelerimiz o kadar çok ki...Sevinince yakıyorum,üzülünce yakıyorum,yalnızlığımda yakıyorum,bir araya geldiğimizde yakıyorum...Bazılarınız da bize katılıyor..Belki siz bile..
Deli diyorsunuzdur bana...Benim gibi o kadar çok deli varkiii..Belki siz de o delilerden siniz.
İşin en vahim tarafı çocuklarım,eşim,kardeşlerim,baldızım,kayınbiraderim... yani çevremizde o kadar çok kişi bunu yapıyoruz ki inanılmaz bir olay..
Kabaca bir hesap yapalım...Günde 6 lira..Ama ben 12 lira yakıyorum...Ayda 12x30günde=360lira. Yılda 360.12ay=4320 lira....
Ben bunu 30 yıldır yapıyorum.....4360x30 yıl=130800lira...
Bu sadece benim her gün para yakma maliyetim....
Üniversiteye giden küçük oğlum...Üniversiteye gitmeden önce asla bunu yapmaz diyordum.....Şimdi o da her gün  12 lirayı yakıyor.....
Büyük oğlum  evleninceye kadar asla yapmadığı bu olayı eşinden görerek o da bu deliliğe başladı....

Ben ve çocuklarım bazen de eşim  beraberce paraları rulo yapıp yakıyoruz.....Günde 30 lira kadar...Ve mübalasız biz bunu her gün yapıyoruz...Her ay 900lira yani asgari ücretle çalışan bir kişinin ücretini yakıyoruz her ay.....

Neden bahsettiğimi anladınız...SİGARA...
Evin pis kokmasını,bizim kül tabağı gibi kokmamızı,evde ve her yerde bıraktığı pisliği,yakmadık elbise ve eşya kalmadığını söylemiyorum bile...Sağlığımıza yaptığı zararları değinmiyorum bile...

Sigara içen her insan hiç param yok diye şikayet etmesin....Çünkü bizler parayı her gün zevkimiz için yakanlarız....
Tasarrufa başlayacaksan..bu dost dediğimiz aslında sinsi ve kalleş arkadaşımızdan,can yoldaşımızdan vazgeçmeliyiz....
Bu hayat arkadaşımız için nelerden vazgeçtiğimizi bir düşünelim....Boş yere yaktığımız bu paralarla her ay bunun yerine neler yapabilirdik,her yıl neler alabilirdik..
Yıllar sonra arkanıza baktığınızda buna verdiğimiz paralarla aslında güzel bir evimiz olabilirdi dememek için bizi emen bu illetten en kısa sürede kurtulmalıyız.....
Ben ilk denememi yaptım  18 ay sigarasız güzel bir hayatım oldu..Sigarasız çay içiliyor ve hatta daha lezzetli oluyor...Her şey beynimizde bitiyor...
Bu tutsaklık ve esaretten kurtulmak için bir sürü yöntem var.....Birisi kesinlikle size uyacaktır.Yeter ki bunu düşünmeye bir başlayın.....

0 yorum:

Yorum Gönder