Duyurular

Diğer Diller İçin Çeviriciyi Kullanın

Translate

21 Haziran 2014 Cumartesi

EĞİTİM





Eğitim çok geniş bir konu..

Eğitim olumlu yönde davranış değişikliğidir.Öncelik iyi,verimli,sağlıklı insan yetiştirmektir.

Sağlıklı insan yetiştiriyoruz..Okulda 6-7 ders boyunca kuru sandalyede yılık, yamuk oturacaksın,sonra dershanede saatlerce oturacaksın,ardından bilgisayarın başında saatlerini getireceksin..Bunun adına da sağlıklı eğitim diyeceksin....
Ey büyükler,anne babalar..Çocuklarınıza ne yaptığınızın farkında değilmisiniz?.. Hareket çağında çocukların oturarak eğiten garip bir toplum olduk...
Onlar hoplaya zıplaya sağlıklı büyürler.Düzenli beslenme,düzenli uyku ve spor...Yani hareketlilik..
Dünya eğitim adı altında çocuklarını donatıyorken biz sınav sistemi adı altında gereksiz bilgilerle beyinlerini mahvedip çocukluklarını çalıyoruz...
Her gün egzersiz,hareket yapması gereken çocuklar oturmaktan,hazır  ve kötü beslenmeden ÖBEZ ve sağlıksız bir gençlik yetiştiriyoruz...
Sınav manyağı olmuş veli ve öğrenciler yaşamları için en gerekli sevgi,saygı,mutluluk gibi özellikleri göz ardı ediyorlar.
Hep isteyen ama hiç bir şey üretmeyen koçaman tüketim toplumu yaratıyoruz...Sağlıksız ve mutsuz...
Sınav sistemi en kolaycı sistemdir.Çocukları elemenin en kolay yoludur.Fen.Matematik,sosyal gibi derslerden başarılı olanlar...gerçekten başarılı kişilermidir?
Yoksa Yaratıcı,çözüm üreten,bencil olmayan,insan seven kişiler mi başarılıdır..
Siz hala zeki ve kötü insanların topluma ne kadar zararlı olabileceklerini göremiyormusunuz...
Ne ders saati doğrudur,ne de derslerin içeriği...ne de sistemi...

Dersler neden 40 dakikadır çözemedim..Dikkati dağıtmama ancak 20 dakika iken ders saatleri 40 dakika..Bari 30 dakikaya çekinde çocuklarda öğretmende yararlansın.10 dakika ara hareket için yeterlimi sorgulayalım..Çocuk on dakikada bahçeyemi insin,ihtiyacını mı gidersin...

Derslerin içeriği sınav sisteminden kurtarılıp gereksiz üniversite bilgileri vermekten artık kurtulalım..

Çocuklarımızın ihtiyacı olan hareket ihtiyacını karşılayacak,kendine güveni,yardımlaşmayı pekiştirecek yöntemler dönelim..

Siz kurallı oyunların faydasını bilirmisiniz..Kurallı oyunlar demokrasi eğitimi,yaşam eğitimidir.Oyunda kurallara uymayı,uymassa sarı kart,uyarı veya oyun dışı olmak var.Paylaşmak var,birlikte hareket etmek var.Ben ve biz var..Yardımlaşmak var...Sevgi var hırs var.Yıkılmak veya galip gelmek var.Hatalarını sorgulamak ve başka yarışmada hatalarından ders almak var... Var var var...

Devam edecek

0 yorum:

Yorum Gönder